تعمیر تجهیزات کنترل و اتوماسیون بی اند آر B&R

تعمیر تجهیزات کنترل و اتوماسیون بی اند آر B&R

تعمیر تجهیزات کنترل و اتوماسیون بی اند آر B&R –  تعمیر برد الکترونیکی و پنل کنترل تجهیزات صنعتی در کلینیک تخصصی دیجی برد زیر نظر کارشناسان

شرح مختصری از تجهیزات کنترل و اتوماسیون automation

مهندسی کنترل و اتوماسیون به کمک نرم افزار و سخت افزار یک سیستم را در حالت مطلوب با توجه به موقعیت مورد نیاز وا می دارد و نقش پر رنگی را در صنعت تولید ایفا می کند.

مهندسی کنترل  اطلاعات و فناوری را توسعه و پیاده سازی می کند که کلیه سیستم های صنعتی الکترونیکی ، مکانیکی و رایانه ای را برنامه ریزی می کند.

آشنایی با شبیه سازی و شناسایی سیستم اتوماسیون صنعتی و رباتیک ، کنترل فرایند و اندازه گیری ابزار دقیق ، سیستم های کنترل زمان نظیر PLC ، از جمله دانش مقدمات و پایه ای مهندسی کنترل می باشد.

اتوماسیون با استفاده از سیستم های کنترلی نظیر : کنترل منطقی و قابل برنامه ریزی و سایر سیستم های کنترل صنعتی به همراه فناوری اطلاعات رایانه ای مداخله انسانی را به حداقل می رساند.

امروزه کامپیوتر های صنعتی  PLC  اغلب برای همگام سازی ورودی های حسگر ها و رویداد های فیزیکی در صنعت تولید و اتوماسیون به کار می روند همچنین رابط های انسانی کامپیوتر با ماشین  CHI برای برقراری ارتباط با PLC و سایر رایانه ها برای کنترل بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای اصلی یک سیستم کنترل صنعتی شامل : فناوری عملیاتی ، کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی PLC ، واحد ترمینال از راه دور ، حلقه کنترل و … می باشد.

مزایای بهره گیری از تجهیزات کنترل و اتوماسیون

یکی از مزایای بهره گیری از تجهیزات کنترل و اتوماسیون نسبت به روش های سنتی تضمین کیفیت می باشد این به این معناست که می توانند تقاضا برای مشخصات دقیق و با کیفیت از یک محصول را برآورده و از خطای انسانی جلوگیری می کنند.

فرایند های خودکار امکان دقت بیشتری را نسبت به فرایند های سنتی یا وابسته به انسان را فراهم می کنند که نه تنها آن ها را کارآمد تر می کند بلکه ضایعات را طی فرایند تولید ایجاد می کند.

تجهیزات کنترل و اتوماسیون خودکار هزینه های عملیاتی را با تولید کارآمد به حداقل می رساند همچنین سیستم های کنترل صنعتی ظرفیت و بازده تولید ،  حداکثر می رساند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *